На залізниці з початку осені зростуть тарифи на вантажоперевезення. Відповідний проєкт наказу Мінінфраструктури проходить фінальні погодження.

На перевезення залізної руди тариф виросте з 1 вересня на 8% і з 1 січня 2022 на 20,4%. На перевезення агропродукції – з 1 вересня на 8% і з 1 січня на 6%.

В УСПП звертають увагу на кілька факторів, що не враховуються чиновниками в даній ситуації.

По-перше, документ не долає дисбаланси у  тарифоутворенні для різних галузей промисловості і виробництва, а також не вирішує повноти проблем самої Укрзалізниці.  Минулоріч УЗ показала мільярдні збитки, а також має боргів на 37 мільярдів гривень.

Підвищення тарифів, як планується, повинне принести компанії 12 млрд. грн. прибутку.

Щодо рентабельності перевезень, то чіткого обґрунтування тарифів і мети їх підвищення (окрім прямої фінансової вигоди для самої залізниці) немає. Зокрема, як зміниться якість послуг, обсяги перевезень тощо.

Останні на фоні росту цін можуть навпаки знизитися – адже корекція тарифів незмінно призводила до використання виробниками альтернативних видів транспортування.

«Ми наполягаємо на тому, що розпочата реформа УЗ має бути завершена в частині поділу монополіста на окремих операторів інфраструктури й перевезень. Це допоможе уникнути перехресного субсидіювання. Щодо тарифоутворення – потрібне економічне обґрунтування їх змін, а також яким чином це відіб’ється на покращенні якості послуг та конкурентоспроможності  базових галузей економіки – АПК, ГМК тощо», – зазначив президент УСПП Анатолій Кінах.

Нагадаємо, аграрії вже скаржаться на неможливість у пікові сезони вчасно доставити вирощену продукцію в порти через низьку швидкість руху потягів і дефіцит локомотивів.

Член УСПП – компанія Ernst&Young спільно із Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) провело дослідження інвестиційної привабливості УЗ.

“Наявна тягова потужність УЗ не відповідає попиту. УЗ не вистачає 300-500 локомотивів, а до 40% магістральних локомотивів УЗ вимагають заміни й не можуть бути використані через технічні проблеми”, – констатують автори дослідження.

Вони також, як і УСПП, пропонують розробити механізм прозорого тарифоутворення. Зокрема, йдеться про доопрацювання і прийняття законопроєкту “Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту”.

Напередодні УСПП звертався до Офісу президента та Кабміну щодо прийняття 5-річної держпрограми оновлення рухомого складу Укрзалізниці з максимальною локалізацією виробництва. Разом із Укрзалізницею, з якою має підписаний меморандум, діловий союз вже обговорив концепцію такої програми. За підрахунками, така дасть щорічний ріст ВВП на 2,3%, з урахуванням ефекту мультиплікації – на 8%.

Певний прогрес на фоні постійних комунікацій УСПП, УЗ, Крюківського вагонобудівного заводу із урядовцями є. Так, нарешті КВБЗ розпочав виробництво 100 пасажирських вагонів для залізниці, а міністр інфраструктури України провів нараду із заводом щодо тендеру Харківського метрополітену.

попередня статтяЗАСТОСУВАННЯ СИЛИ В РАМКАХ МИРНИХ ПРОТЕСТІВ НЕПРИПУСТИМЕ
наступна статтяСТРАТЕГІЯ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ 2025 БУДЕ МАЛОЕФЕКТИВНОЮ БЕЗ СУПРОВІДНИХ ПРОГРАМ ДОСТУПУ ДО РЕСУРСІВ І ЛОКАЛІЗАЦІЇ ВИРОБНИЦТВА