Уряд на неодноразову вимогу промисловців таки заявив про плани стимулювати програми власного вагоно- і локомотивобудування в Україні.  Напередодні УСПП звертався до Офісу президента та Кабміну щодо прийняття 5-річної держпрограми оновлення рухомого складу Укрзалізниці з максимальною локалізацією виробництва. Разом із Укрзалізницею, з якою має підписаний меморандум, діловий союз вже обговорив концепцію такої програми. За підрахунками, така дасть щорічний ріст ВВП на 2,3%, з урахуванням ефекту мультиплікації – на 8%. Надходження до бюджетів усіх рівнів – понад 31 млрд грн на рік. Крім того, 30 тис. робочих місць у суміжних галузях і 15 тис. у вагонобудуванні.

На цьому наголосили в УСПП.

Тут привітали заяву прем’єра Дениса Шмигаля про розвиток якісного залізничного сполучення та оновлення рухомого складу Укрзалізниці. Водночас, УСПП підкреслює, що це мають бути системні дії, програма повинна існувати не на словах, а на її реалізацію – виділені кошти в рамках держбюджету та державно-приватного партнерства. Окремим напрямом є залучення інвесторів, адже подібні проєкти фінансово затратні.

«Все це потребує комплексних рішень, а не ситуативних заходів. Ми вбачаємо у зношеності залізничної інфраструктури  велику загрозу для економіки і промисловості. Потрібно завантажувати замовленнями саме українських виробників. Ми за використання новітніх технологій, пропонованих іноземними компаніями, проте тут має бути дотриманий баланс інтересів», – зазначив президент УСПП Анатолій Кінах.

Відтягувати із прийняттям рішень далі нікуди. У вагонобудівній галузі України за останні 9 років відбулось рекордне скорочення кількості робочих місць – в 2,5 рази. Падіння обсягів реалізації вантажних вагонів за цей час –  близько 90%. Катастрофічно, в 53 рази, знизився експорт. Якщо раніше працювало 18 профільних підприємств, то зараз лишилося 5.

Певний прогрес на фоні постійних комунікацій УСПП, УЗ, Крюківського вагонобудівного заводу із урядовцями є. Так, нарешті КВБЗ розпочав виробництво 100 пасажирських вагонів для залізниці, а міністр інфраструктури України провів нараду із заводом щодо тендеру Харківського метрополітену. Нагадаємо, в Харкові свого часу віддали перевагу китайській компанії, хоча різниця в ціні з місцевими виробниками була мінімальною. Наразі це питання вивчається урядом.

УСПП активно лобіює ухвалення нарешті законопроєкту 3739 про локалізацію виробництва, прийняття Стратегії розвитку промисловості та низки цільових програм – судно-, ракетно-космічного будування, вже згаданої програми оновлення рухомого складу УЗ тощо.

Окрім того, близько 200 структурованих об’єднань та організацій промисловців, підприємців та роботодавців, бюджетоутворюючих підприємств, Антикризової ради громадських організацій направили президенту  В.О.Зеленскому пропозиції щодо особистої зустрічі з питань індустріально-інноваційного розвитку. Планувалося обговорити стан справ в економіці,звернення доповнювалося пакетом пропозицій з стимулювання промислового виробництва в країні, реформи ключових галузей.

попередня статтяВ УКРАЇНІ ПОТРІБНО ПЕРЕГЛЯНУТИ ПОЛІТИКУ НАГЛЯДОВИХ РАД ПРИ СТРАТЕГІЧНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
наступна статтяПРОМИСЛОВЦІ ОПРИЛЮДНИЛИ ПРІОРИТЕТИ СПІЛЬНИХ ДІЙ З КАБМІНОМ І ВРУ ДО КІНЦЯ 2021 РОКУ