За повідомленням прем’єр-міністра Дениса Шмигаля, уряд передав до Верховної Ради звіт про діяльність за 2020 рік – весь цей період Кабмін працює без урядової програми, яку парламент так і не затвердив минулоріч.

Слід також наголосити, що і держбюджет ухвалювався без державної програми соціально-економічного розвитку на 2021 рік.

Окрім того, за півтора року пандемії не прийнято системних антикризових програм мінімізації її наслідків для економіки та підтримки бізнесу.

Ділова спільнота, УСПП, Антикризова рада, зі свого боку, надали Уряду пропозиції по підтримці платоспроможності внутрішнього ринку, збереженню та створенню нових робочих місць, збільшенню частки кредитування бізнесу.

” Відтак ми вкрай зацікавлені в ознайомленні із планами Кабміну на поточний рік та середньострокову перспективу в цілому”, – підкреслили в діловому союзі.

ВВП України в 2020 році скоротився на 4,4%. Приблизно на стільки ж щомісяця скорочується промислове виробництво – у січні – на 4%, у лютому 2021 на 4,6%. Дефіцит держбюджету за перший квартал цього року вже перевищив 33 млрд. грн.

Безробіття сягає 1,6 млн, втрати малого і середньо бізнесу від карантинних обмежень становлять до 50% в найбільш постраждалих сферах (харчування, надання послуг, туризм тощо).

“Звіт повинен бути прагматичним документом, справді системним аналізом тих кризових явищ, які маємо, з пошуком варіантів їх подолання. Популізм та переможні реляції про те, що Україна і так непогано почувається в економічному плані тут недоречні. Економіка країни сировинна на 70%, дефіцит зовнішньої торгівлі тільки за два місяці 2021 року вже становить $256,5 млн.

Засилля імпорту спостерігається навіть в традиційно успішних сферах, таких як молочна галузь, інші напрями АПК.

Продовжуються тенденції трудової міграції, прибутки ж працюючих в Україні вкрай низькі. За даними ООН, 60% українців на межі чи за межею бідності”, – підкреслив Голова ПППУ Анатолій Кінах.

У промисловості ситуація не краща. Заборгованість по виплаті зарплат тут 2,2 млрд. грн. Українські заводи мають брак коштів на модернізацію, а. В структурі держтендерів на продукцію машинобудування доля імпорту 46%, що вчетверо більше, ніж в ЄС. Колись промислові гіганти, такі як КРАЗ – в стадії банкрутства, поглиблюється криза в ракето-космічному комплексі, авіа- , судно-, транспортному машинобудуванні.

“Тому і звіт, і план дій уряду повинні бути максимально професійним та деполітизованим – в діалозі із промислово-експертною спільнотою. Також наполягаємо на ухваленні Стратегії промислового розвитку, розробки пропозицій по національному ринку праці та збереженні трудового потенціалу, прийнятті закону про локалізацію тощо”, – підсумував Анатолій Кінах.

Ділова спільнота готує спільне засідання представників транспортного, авіа-, суднобудування, переробної промисловості, агро-, хімпрому та ін. На ньому виробники сформулюють першочергові кроки, необхідні для кожної із сфер та економіки в цілому. На захід, запланований на кінець квітня, запрошується керівництво держави, представники уряду і парламенту.